Thursday, July 4, 2013

TRUST

So just a few hours ago I had a conversation with my dad. Well, it was not actually a conversation, it's more like a story that my dad told..oh wait, it's not definitely a story it's a disappointment. Yeah, disappointment and regrets.

DAD: Emmm...org tu tak angkat2 lagi sampah kat depan rumah tu.
ME: Sampah apa??
DAD: Alah, semalam kan potong pokok kat depan rumah tu. Pastu depa letak kat depan mcm tu je. Kata nak ambik hari ni. Haram. Tulah dah bayar penuh pastu x buat kerja sampai habis..lari mcm tu je.
ME: Dah abah bayar habis, biasalah tu lari mcm tu je. Dia dah dpt apa yang dia nak. Patutnya abah bayarlah dia separuh dulu. Separuh lagi dpt kalau kerja dah siap nnt..
DAD: Abah dah terfikir dah nk buat mcm tu tp takut nnt dia kata abah x percaya dia lah pula. Sebab tulah abah byr penuh terus kat org tu. Nak kata abah ni percaya kat dia lah
ME: Well, it's business. You gotta do what you gotta do.
DAD: Tahu. Just abah x nak dia tu fikir abah tak percayakan dia
ME: Tapi abah, sape je percaya kat sape sekarang ni
DAD:........WALKS AWAY....


I was actually quite surprise I even said that. Yeah, I mean when you thought about it back, whom do you actually trust? Truly trust in this world. Well, it's a thought that I had for tonight. A simple thought that will keep me pondering and searching for the answer all my life....I guess..

0 comments:

Post a Comment